Achtergrond

PR is niet zo vreselijk ingewikkeld. Maar je moet geen fouten maken. Met PR coach kan je zelf eenvoudig een goede relatie met de media opbouwen. Journalisten zitten te wachten op interessant nieuws. Als je weet hoe je ze dit kunt aanbieden sta je de volgende dag in de krant.

Een goede pr-adviseur kost al snel € 180,– excl. BTW per uur. De initiatiefnemer van PR Coach, Ivo Teulings,  heeft hier ruim vijftien jaar ervaring mee. Wat hem opviel is dat mensen binnen bedrijven en andere organisaties heel veel zelf kunnen doen op het gebied van PR. Als hij een persbericht schreef voor klanten was hij daar gemiddeld vijf uur mee bezig. En al gauw het dubbele als hij daarvoor op bezoek moest bij de klant. Dat kostte de klant dus 1.000-2.000 euro! En dan was het nog niet eens verzonden.

Voor grote bedrijven maakt dat vaak niet zoveel uit. Maar voor veel kleinere bedrijven is dat een rib uit hun lijf. Ivo kwam er achter dat er altijd wel iemand in de organisatie is die een redelijk persbericht kan schrijven. Meestal is dat ongeschikt om zo naar de pers te zenden, maar in gemiddeld 45 minuten maakt PR Coach daar een perfect bericht van dat grote kans heeft om door de pers te worden opgepikt en aldus leidt tot publicatie. In 45 minuten, dat is nog geen 10% van de tijd en geld die het normaal zou kosten.

En zo zijn er nog een hoop andere pr-activiteiten u zelf kunt doen, maar waar u ondersteuning bij zou kunnen gebruiken. Iemand die richting geeft. Een coach dus.

Een jaarabonnement op PR Coach kost € 990,– excl. BTW. Daarvoor krijgt u tien uur van zijn tijd. Omdat alles per email gaat of per telefoon kan PR Coach extreem efficiënt werken. Die tien uur is in de meeste gevallen ruim voldoende om zelf de pr te kunnen verzorgen. Voor elk uur daarboven en voor extra trajecten betaalt u slechts € 125,– per uur excl. BTW (normaal € 180,–). wat krijg ik hier voor?